Twee groepen van 32 en 48 cliënten bezoeken concerten op 12 en 19 juli

Op 12 en 19 juli is het zover voor twee groepen cliënten die bij SGL in een woonbegeleidingscentrum wonen: genieten van een concert van André Rieu op het Vrijthof in Maastricht. 32 cliënten op 12 juli, waarvan 12 mensen in een rolstoel, en 48 cliënten op 19 juli, waarvan 14 in een rolstoel. Een heel mooi aanbod van Stichting Aktie ’68, een stichting die, door middel van kledinginzameling, met name kinderen en mensen met een beperking fijne uitstapjes aanbiedt. Uiteraard heeft SGL deze kans met beide handen aangegrepen. Een hele organisatie, maar het belooft een fantastische avond te worden voor onze cliënten.

Behoorlijke organisatie
Om deze groepen mensen met hersenletsel (met vaak ook fysieke beperkingen) op tijd op het Vrijthof te krijgen is veel nodig. Zo is passend vervoer geregeld (tot wel 10 busjes) en worden de cliënten ontvangen in de Sterzaal in de Bredestraat. Daar worden ze ontvangen met koffie/thee en vlaai. Vrijwilligers van de Sterzaal helpen zelfs een handje mee en cliënten kunnen gebruik maken van de faciliteiten. Zo maken zij dit uitstapje mede mogelijk. Aansluitend gaat iedereen naar het concert om te genieten van dit muzikale spektakel.

Stichting Aktie ‘68
Aktie ’68 bestaat dit jaar 50 jaar. Een jaar om extra uit te pakken. De verstrekking van dit grote aantal kaarten voor het concert van André Rieu, maakt deel uit van hun jubileumactiviteiten. Stichting Aktie ’68 werd 10 november 1968 opgericht door 7 fervente kaartliefhebbers. Een landelijke inzamelingsactie mondt uiteindelijk uit in de huidige stichting die al vele jaren goede doelen steunt. Het inzamelen van kleding is de grootste inkomstenbron van stichting Aktie ’68.

Mede mogelijk gemaakt door…
Het bezoek van de concerten van André Rieu betekent veel voor de cliënten van SGL. Dit evenement is uiteraard met dank aan Aktie ’68 gerealiseerd en met medewerking van de Sterzaal, maar er zijn nog vele andere organisaties en personen die hieraan een bijdrage hebben geleverd. Het vele werk mondt ongetwijfeld uit in twee avonden waarin alleen maar wordt genoten!

SGL
SGL helpt mensen met hersenletsel (bijvoorbeeld door een hersenbloeding, beroerte of dementie) om toch een zo normaal en zelfstandig mogelijk leven te leiden en deel te nemen aan de maatschappij. SGL biedt door heel Limburg uiteenlopende behandelingen, trainingen en begeleidingsmogelijkheden. 530 medewerkers en vele enthousiaste vrijwilligers ondersteunen ongeveer 1.400 cliënten.